dinsdag 28 juni 2011

Gedachten creëren de werkelijkheid

Oud Indiaas verhaal

Een reiziger verdwaalt en komt per ongeluk in het paradijs terecht. Er zijn daar wensbomen die al je wensen vervullen. Hij valt in slaap onder zo’n boom. 

Als hij wakker wordt denkt hij: ik zou willen dat ik iets te eten had.

En onmiddellijk verschijnt er het heerlijkste eten voor hem en eet hij naar hartenlust.
Nu nog een beker wijn, denkt hij en hop, daar heeft hij al een beker wijn in zijn hand. 

Dan begint hij zich zorgen te maken: Wat is dit?, denkt hij...
Is dit een droom? Zijn hier spoken die een loopje met me nemen?

En hup onmiddellijk verschijnen er griezelige spoken die hem bang maken. 

O, help denkt de man, nu maken ze me zeker dood...

En ze maken hem dood.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mieke,

    Weet je ook waar dit verhaal oorspronkelijk vandaan komt? Zou je de titel van het indiaas sprookje kunnen geven?

    Alvast bedankt!

    Eliza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eliza
      ik zie nu pas jouw reactie. Geen idee eigenlijk waar dit vandaan komt. ik heb het al vele malen ergens gelezen en er wordt niet een bron bij genoemd...
      weet jij inmiddels meer?
      groet Mieke

      Verwijderen